Blog: Hoe blijven we met elkaar verbonden?

Blog: Hoe blijven we met elkaar verbonden?

Een weblog van Jill van der Knaap. Zij verzorgt de marketing en communicatie binnen JEM-id. Jill schrijft deze weblog exclusief voor Goedemorgen.

Juist in deze tijd is het belangrijk om in verbinding te blijven. Als fysiek bij elkaar komen even niet meer kan, laten we het dan zoveel mogelijk digitaal door laten gaan. Op persoonlijk vlak, maar ook op zakelijk vlak. Hoe fijn is het dat in deze moderne wereld het administratieve/kantoor werk (grotendeels) thuis gewoon door kan gaan?

Het bedrijf waarbij ik werkzaam ben, JEM-id, is een innovatief softwarebedrijf voor de horti- en AGF branche. Naast onze gave projecten, staat het bedrijf ook bekend om de (Westlandse) gezelligheid, het hechte personeelsbestand en onze unieke werkwijze waarbij we een platte structuur naleven. Ook al kan ons werk voor het grootste gedeelte gewoon doorgaan vanuit huis, toch merken we dat het gemis van deze sociale factoren bij iedereen erg aanwezig is. Intussen worden er kindjes geboren, inboedels verhuist maar ook familieleden verloren. Door de coronacrisis merkten we op hoe belangrijk fysiek contact eigenlijk is voor een bedrijfscultuur en om de binding te behouden met collega's.

Het kabinet heeft wederom besloten dat thuiswerken de norm is. Dit betekent dat wij voorlopig ook nog minimaal op kantoor zullen zijn en zoveel mogelijk thuiswerken. Om met elkaar in verbinding te blijven, zorgen we voor veel digitale contactmomenten. Iedere ochtend hebben we digitale stand-ups, waarbij iedereen kort vertelt wat diegene gaat doen die dag. Ook Slack biedt voor ons een uitkomst als het gaat om digitale communicatie.

Bij JEM-id ontwikkelen we ook software met als doel om onze klanten efficiënter te laten werken. Met ons softwarepakket GreenCommerce bijvoorbeeld, waarbij verschillende online applicaties gekoppeld kunnen worden aan de software. Denk hierbij aan ELMO; de digitale tool voor het online picken van producten in een warehouse. Maar ook partner-software, zoals douanesystemen en software van logistiek dienstverleners. Op deze manier creëren we een digitaal landschap voor onze klanten, waarbij verschillende medewerkers in hun eigen tool kunnen werken en het geheel wordt verzameld in het overkoepelende systeem, namelijk GreenCommerce.

Door verschillende digitale tools met elkaar te verbinden, creëer je een digitaal netwerk aan applicaties. Zeker nu in tijden van corona is het belangrijker dan ooit om digitaal jouw systemen op orde te hebben. Log via je thuiswerkplek in op het digitale landschap van jouw bedrijf... en starten maar!

Bron: Jill van der Knaap

Deel artikel