Blog: Innovatief Nederlands relatiegeschenk voor China
Geplaatst op 04 maart 2021
Onlangs zag ik, dankzij de magische werking van algoritmes op internet de zeer bekende No Water Flowers weer eens voorbijkomen. Bijna 10 jaar geleden in 2012 door Vreugdenhil Bulbs & Plants en Greencre8 ontwikkeld en voor het eerst op de markt gebracht. Dankzij social media leerde ik ook meteen dat mijn relatie Wahing Lee van Studio Blauw betrokken is geweest bij deze prachtige uitvinding. Lang leve LinkedIn, altijd weer leerzaam.
De Amaryllis die dankzij zijn slimme omhulling in wax geen water hoeft te worden gegeven, is ook echte een mooi geschenk om te mogen geven. Hij doet het altijd en gedijt bij liefdevolle verwaarlozing. Alle voedingsstoffen, vocht en energie weet hij uit zijn eigen bol te halen. Een klein wondertje der natuur.
Oranje waxjas
En dit jaar mag de No Water Flower dus ook nog eens het geschenk zijn dat vele Chinese relaties van één van de Nederlandse consulaten in China mogen ontvangen. Dit ter onderstreping van de enorme innovatieve slagkracht van Nederland op het gebied van de land- en tuinbouw. Wat zullen de oorspronkelijke bedenkers trots zijn, en terecht. Ze vernieuwen hun idee nog steeds en weten telkens opnieuw met nieuwe varianten te komen en daarbij in te spelen op trends in de maatschappij.
Speciaal voor deze gelegenheid werden de Amaryllis bollen in een oranje waxjasje gehuld met daarop het recent geďntroduceerde nieuwe Nederlandse handelslogo.
De timing sloot natuurlijk aan op de recente viering van het Chinese nieuwjaar dat dit jaar in het teken van de Os staat. Daar passen bloem(boll)en met al hun symboliek prachtig bij. Wat dacht u bijvoorbeeld van onderstaande foto die genomen schijnt te zijn tijdens een viering van het Chinese nieuwjaar in 1850.
Post-Covid
Ik hoop zelf binnenkort ook weer eens naar China af te kunnen reizen. Normaal gesproken doe ik dat als landenmanager China voor ons kantoor zo eens per 2 jaar. Dit omdat een goede octrooi- en modelbescherming in China voor veel van onze klanten van wezenlijk belang is, en naast Europa en de US vaak wordt meegenomen in de beschermingsstrategie. Bovendien komt één van mijn grote klanten, het Tech-bedrijf Tencent, ook nog eens uit China.
En als ik dan weer mag gaan, dan neem ik dit keer No Water Flowers mee voor mijn gewaardeerde Chinese relaties, en dan bloeiend in de kleur rood en met een rode wax laag, want dat staat in China symbool voor geluk en voorspoed.
Bron: Rudi Riemens