Groene Persona Test en POP nieuw in Toolkit

Groene Persona Test en POP nieuw in Toolkit

De Toolkit Gezondheid & Geluk van Glastuinbouw Nederland is uitgebreid met twee tools voor medewerkers: de Groene Persona Test en het opzetten van een Persoonlijk Ontwikkelplan (POP).

De glastuinbouwsector levert de basis voor een gezonde en gelukkige samenleving. Hoe krijgen we dit met elkaar op het netvlies bij politiek, media, burger en consument? Daarvoor ontwikkelde Glastuinbouw Nederland de Toolkit Gezondheid & Geluk. Onderdeel van deze toolkit is onder meer de Toolkit Boeien en binden. Deze bevat instrumenten en handvatten voor de gehele ‘employee journey’: van selectie en onboarding tot en met (door)groeien en uitstap.

Deze toolkit boeien en binden is uitgebreid met twee onderdelen:

  • Groene Persona Test: Groenpact onderscheidt vier verschillende werknemersprofielen in de groene sector. Via een test krijgen werknemers inzicht in wat voor type werknemer zij zijn. Daarnaast laat het zien hoe werknemers in hun werk staan, wat zij belangrijk vinden en wat bij hen past qua leren en ontwikkelen.
  • Persoonlijk ontwikkelplan: Stimuleer je werknemers zich te ontwikkelen. Een effectieve manier daarvoor is het opstellen van een Persoonlijk Ontwikkelplan (POP). Zo blijven werknemers flexibel en duurzaam inzetbaar.


Ga naar de Toolkit Gezondheid & Geluk / Medewerkers.

 

Bron: Glastuinbouw Nederland

Deel artikel