Ruim honderd campagnedoeken geplaatst

Ruim honderd campagnedoeken geplaatst

Sinds de laatste week van september zijn op zes belangrijke zichtlocaties langs snelwegen al grote campagnedoeken met de boodschap ‘De glastuinbouw & Nederland: samen door met de energietransitie' te bewonderen. Afgelopen weken zijn bij honderd telers kleinere varianten van het spandoek geplaatst. Doel is de komende weken de boodschap van de glastuinbouw ook breed uit te dragen richting consument.

De eerste zes campagnedoeken werden al verspreid door het land geplaatst. Gekozen werd voor: A7 bij Agriport, A12 bij Nootdorp, A12 bij Zevenhuizen, A20 bij Maasland, A59 bij Made en A29 bij Dinteloord. Deze doeken zijn van een groot formaat, om een optimale zichtbaarheid te kunnen garanderen. Ook de honderd kleinere doeken hebben inmiddels een plek gekregen in glastuinbouwgebieden in alle delen van het land.

Ondernemers hebben zich zelf aangemeld voor een campagnedoek, maar zijn deels ook benaderd door de regiocoördinatoren van Glastuinbouw Nederland. Op die manier is de gewenste landelijke spreiding gerealiseerd en zijn de doeken zichtbaar op locaties met veel doorgaand verkeer.

Krachtig signaal
De frames met de doeken van 3 x 1,5 meter blijven de komende weken staan. Tegelijkertijd vinden er vanuit Glastuinbouw Nederland gesprekken plaats met de politiek, met als inzet een passend steunpakket voor ondernemers in de glastuinbouw die zwaar worden getroffen door de hoge energieprijzen. Een breed en krachtig signaal vanuit de sector en de maatschappij is daarbij van groot ondersteunend belang. De petitie van Glastuinbouw Nederland kan daar een belangrijke bijdrage aan leveren. Ruim 6.000 sectorgenoten - en Nederlanders die de glastuinbouw een warm hart toedragen - hebben de petitie inmiddels ondertekend. Doelstelling is en blijft om 10.000 handtekeningen te verzamelen.

Klik hier om rechtstreeks naar de petitie te gaan

 

Bron: Glastuinbouw Nederland

Deel artikel