Vierde editie Week van Snoep Goed in januari

Vierde editie Week van Snoep Goed in januari

Stichting Week van Snoep Goed bundelt voor de vierde editie van de Nationale Week van Snoep Goed - van 15 t/m 21 januari 2024 - de krachten met marketing- en communicatiebureau Fama Volat en PR-bureau Pressure. Het doel van de samenwerking is om middels een creatieve campagnestrategie en een impactvolle PR-campagne nog meer Nederlanders te bereiken en te inspireren om bewuster te snoepen en snacken.

De Nationale Week van Snoep Goed is een initiatief van Stichting Week van Snoep Goed om het bewustzijn rondom de effecten van ongezond snoepen en snacken te verhogen. De eerste editie vond in 2020 plaatst en sindsdien organiseert de stichting jaarlijks een nationale campagne waarin zij het belang van gezonde snoepalternatieven benadrukt. De Week van Snoep Goed - ondersteunt door het Diabetes Fonds, supermarkten en ondernemers en bedrijven die verantwoorde voeding belangrijk vinden - is inmiddels uitgegroeid tot een succesvol jaarlijks evenement dat zowel kinderen als volwassenen inspireert en bewuster maakt van hun snoep- en snackpatroon, inclusief de gevolgen daarvan.

Met het oog op het vergroten van de impact en het bereik van de campagne heeft Stichting Week van Snoep Goed de hulp van Fama Volat ingeschakeld. Fama Volat is een creatief bureau dat bekend staat om hun innovatieve benadering en originele campagne-ideeën en zal voor De Nationale Week van Snoep Goed verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van een creatieve campagnestrategie die de boodschap van gezonde snoepalternatieven op een aansprekende en effectieve manier overbrengt.

Daarnaast zal de Stichting de samenwerking met Pressure voortzetten. Pressure is een gerenommeerd PR-bureau dat in het verleden succesvolle PR-campagnes heeft uitgevoerd voor de Nationale Week van Snoep Goed. Voor het vierde jaar op rij zal Pressure zich inzetten voor de uitrol van de PR-strategie van deze week. Door hun expertise en uitgebreide netwerk in het medialandschap, zal Pressure ervoor zorgen dat de boodschap wijdverspreid wordt en de gewenste doelgroep bereikt.

"De samenwerking met Fama Volat en de voortzetting van onze samenwerking met Pressure markeren een belangrijke stap voorwaarts voor de Nationale Week van Snoep Goed," aldus Daan Schapendonk, voorzitter van de stichting. "We zijn ervan overtuigd dat de gecombineerde expertise en creatieve benadering van beide bureaus ons in staat zullen stellen om onze boodschap nog krachtiger over te brengen en een grotere impact te hebben op het bewustzijn omtrent gezonde snoepalternatieven."

De Nationale Week van Snoep Goed zal in 2024 plaatsvinden van 15 t/m 21 januari en belooft weer een inspirerende week te worden, waarbij de campagnestrategie van Fama Volat en de PR-uitrol van Pressure een cruciale rol zullen spelen.

Bron:

Deel artikel