'Sleutelrol verpakking bij succes van Tommies'
Geplaatst op 29 augustus 2023
In gesprek met het instituut vertelt Van Mil over het belang van verpakkingen bij het succes van snackgroenten. “We maken verpakkingen die passen bij de doelgroep en/of bij het moment dat ze worden gegeten. Drie in een eigen zakje voor je kind om mee naar school te nemen, of een kilo op een schaal die moeder thuis op tafel wil zetten. Voor inspiratie kijk ik graag in de supermarkt rond. Maar dan níet bij de groenten of het fruit, maar verderop in de winkel. Het idee voor een emmertje haalde ik bijvoorbeeld uit het zuivelschap.”
Van Mil: “Onze verpakkingen moeten leuk, gemakkelijk en doeltreffend zijn én ze moeten natuurlijk echt een functie hebben, namelijk dat het product goed wordt beschermd. Die zuivel-emmertjes waren spuitgiet en veel te dik en te zwaar om tomaten te verpakken, dus hebben we ze steeds een beetje meer aangepast: dunner materiaal, dunnere randen en zo licht mogelijke hengsels eraan. Om vervolgens te kijken of ze deels van rPET konden worden gemaakt en uiteindelijk volledig van rPET.”
Lees het volledige interview hier
(Foto: Greenco)
Bron: kidv.nl