Zaadbedrijf Pop Vriend Seeds wijzigt van naam

Zaadbedrijf Pop Vriend Seeds wijzigt van naam

Zaadspecialist KWS maakt vandaag bekend dat dochterbedrijf Pop Vriend Seeds (PV) zijn naam per 1 oktober 2024 officieel verandert in KWS Vegetables Netherlands B.V. Met deze stap wordt PV ook in naam een volwaardig lid van de KWS-familie, inclusief een merkwijziging.

Sinds KWS in juni 2019 zijn intrede deed in de groentezadenbusiness door het Nederlandse bedrijf Pop Vriend Seeds over te nemen, heeft deze nieuwe business unit zich voortdurend uitgebreid en ontwikkeld. Vandaag de dag heeft de business unit Vegetables meer dan 300 medewerkers in 12 landen. Met het veranderen van de naam en de huisstijl van Pop Vriend volgt KWS een duidelijk integratieplan om het volledige potentieel van de groenteveredelingsactiviteiten te benutten.
“We zijn verheugd dat twee merken met zulke duidelijke overeenkomsten één worden”, zegt dr Peter Hofmann, lid van de raad van bestuur van KWS en verantwoordelijk voor de business unit Vegetables. “We vertrouwen erop dat onze activiteiten hiermee een stap verder brengen. De collega's van Pop Vriend krijgen op alle gebieden volledige toegang tot de middelen van KWS, terwijl de unieke mentaliteit behouden blijft en verdere groei mogelijk wordt.”

Hoewel de huisstijl en verpakkingen van Pop Vriend producten zullen veranderen in de lijn met de officiële KWS look en feel, zorgt een PV endorsement op de verschillende communicatiemiddelen voor een soepele overgang van het merk in de komende jaren. Zo kunnen klanten en andere belanghebbenden de verandering gemakkelijk herkennen.

“Dit is een belangrijke stap om de KWS business unit Vegetables klaar te maken voor de toekomst”, legt Simon Walter, hoofd van de business unit Vegetables, uit. "We willen KWS positioneren als een van de belangrijke spelers op het gebied van groentezaden. Om de volgende stap te zetten in onze 'Groentereis' moeten we de zichtbaarheid van het KWS-merk vergroten als sterk verkoopmerk voor alle groentegewassen over de hele wereld.”

Voor klanten en partners is de impact minimaal en blijven de bekende contactpersonen dezelfde. Het jaarlijkse “PopFest”, de open dagen voor telers, distributeurs en partners in de groentewaardeketen, markeert de merkverandering. Het evenement, dat dit jaar plaatsvindt van 23 tot 27 september, wordt de eerste “PopFest”-editie waarbij de nieuwe oranje huisstijl duidelijk zichtbaar zal zijn.

Bron:

Deel artikel